어제 오늘 내일

[OPIC] 자기소개 표현 정리 본문

영어

[OPIC] 자기소개 표현 정리

hi.anna 2022. 12. 2. 20:35

 

이 포스팅은 제가 OPIC 시험을 준비하며,  제가 공부하기 위해 정리해 본 내용입니다.
따라서, 잘못된 내용이나 더 나은 표현이 있다면 알려주세요! 😊

 

시작

  • 만나서 반가워요
    It's nice to meet you.
  • 오늘 이자리에 오게 되서 기뻐요
    I'm very excited to be here today.
    I'd like to say that I'm very excited to be here today.
  • 제 소개를 좀 해 볼게요.
    Let me tell you a little about myself.

 

나이

  • 저는 21세입니다.
    I'm 21 years old.
  • 20대 초반/중반/후반, 10대
    • 저는 20대 초반입니다.
      I'm in my early 20s.
    • 저는 20대 중반입니다.
      I'm in my mid 20s.
    • 저는 20대 후반입니다.
      I'm in my late 20s.
    • 저는 10대입니다.
      I'm a teenager.
  • 과거, 미래
    • 저는 이제 막 21살이 됐어요.
      I just turned 21.
    • 저는 지난 달에 21살이 됐어요.
      I turned 21 last month.
    • 저는 이제 곧 21살이 돼요.
      I'm about to turn 21.
    • 저는 다음달에 21살이 돼요.
      I'm turning 20 in a month.

 

성격(personality)  1

  • 외향적인 - extroverted, 외향적 - extrovert
    • 저는 외향적입니다.
      I'm extroverted.
      I'm an extrovert.
  • 내향적인 - introverted, 내향적 - introvert
    • 저는 내향적입니다.
      I'm introverted.
      I'm an introvert.
  • 활동적인 - active
  • 쾌활한 - cheerful
  • 사교적인 - social, outgoing
  • 느긋한 - easygoing
  • 침착한 - calm
  • 세심한 - careful
  • 사려깊은 - considerate
  • 온화한 - gentle
  • 자신감있는 - confident
  • 정직한 - honest
  • 겸손한 - humble
  • 낙관적인 - optimistic
  • 창의적인 - creative
  • 성실한 - diligent
  • 개방적인 - open-minded
  • 꼼꼼한 - meticulous

 

~에 관해 말하면 (as for)

  • 내 성격에 대해 말하자면, 나는 외향적이고 사교적입니다.
    As for my personality, I'm extroverted and social.
  • 나에 대해 말하자면, 나는 사교적인 사람입니다.
    As for me, I'm an outgoing person.

 

직장인 관련 표현

  • work for, work in, work at
    • work at (~에서 일하다, 어떤 장소나 위치)
      • 저는 은행에서 일합니다.
        I'm working at a bank.
      • 저는 3년동안 A회사에서 일했습니다.
        I've been working at A company for 3 years.
      • 저는 현재 A 회사의 B 부서에서 매니저로 일하고 있습니다.
        I'm currently working at A company as a manager in the B department.
    • work for (~에서 일하다, 고용된 곳)
      • 저는 은행에서(고용되어) 일합니다.
        I'm working for a bank.
      • 저는 3년동안 A회사에서 일했습니다.
        I've been working for A company for 3 years.
      • 저는 A회사에서 3년째 소프트웨어 엔지니어로 일하고 있습니다.
        I've been working for A company for 3 years as a software engineer.

    • work in (~에서 일하다, 어떤 분야)
      • 저는 은행업계에서 일합니다.
        I'm working in a bank industry.
      • 저는 10년 동안 이 분야에서 일했습니다.
        I've been working in this field for a decade.

 

취미, 여가시간

  • 여가시간에는 등산하는 것을 좋아합니다.
    I like hiking in my free time.
    In my free time, I like to go hiking.
    When I have free time, I like to go hiking.
  • 집에서 책을 읽는 것보다는 등산 가는 것을 더 좋아합니다.
    I'd rather go hiking than read a book at home.

 

마무리

  • That's everything about me.
  • That's all about me.
  • That's all.
  • That's about me.
  • I think that's it.
  • I'm not sure what else to say.

 

필러

  • 생각이 안날 때
    • well..., um..., what else.., you know..., let's see
  • 화제 전환
    • anyway, by the way
  • 말했던 내용 반복
    • as i told you (before)
    • as you know, as you know already
  • 나의 의견
    • in my opinion
    • i think, i don't think
    • to be honest, to tell the truth
    • you know what
    • I'm going to talk about~
  • 생각할 시간이 필요할 때
    • just moment please, hold on a moment please
    • wait a minute, wait a second
    •  How can I say..., How can I explain..., How should I explain this...let me see.
  • 문제 시작
    • you know about my home, right?
    • actually, basically, first of all
  • 마무리
    • overall, in summary..
    • that's why i like this / that's all I can say about 'my room'

 

 

참조

https://m.blog.naver.com/e_muffin/221882466371

https://mansour.tistory.com/entry/opic-filler

https://mansour.tistory.com/entry/opic-ment

 

 

 

반응형
Comments